Monday, July 24, 2017

Summing Up My Weekend - Part 2

Gunung Pulut.



Selepas kejadian kemalangan yang meremukkan hatiku, aku tetap dengan keputusan nak hiking jugak. Aku peduli apa kereta remuk tapi peduli la sikit tapi kalau aku cancel pun bukan kereta aku elok semula pun sakit hati lagi adalah kena tenung kereta yang rosak tu zzzz.


Ok lah the main reason Im sticking with my plan, no matter what because I hate when people cancelling plans at the very last minutes.

But still la it is something unpredictable to happened on anyone pun, the second reason is life must go on no matter how suck is your day. HAHAHA. Aku dah plan nak join hiking masa puasa lagi kot, cancel last minit lagi menyakitkan hati sendiri, baiklah la aku pergi je at least dapat lepas gian hiking.




Bertolak around 9.30pm from Kajang, which is plan asal 9pm dah sampai dekat Damansara. Nasib baik kawan aku nak tunggu. Nasib baik la. Tapi kalau lambat sangat settle polis tu, aku syak dia blah dah. Lol.


Sampai Gerik 3am. Briefing and preparing things, pergi toilet yang ya Tuhan kalau bukan sebab atas Gunung takde toilet, aku memang takkan pergi. Start hiking around 4am.




At first rasa meh, ni jeke track dia. Rupanya, aku silap. Yang 'Mehhhhs' tu baru kaki gunung. Hahahaha start je track dia sebenar, like most of the time the route memanjang incline x and y directly proportional to the peak. Pancit. Stamina, out. Energy, out. Mentally almost out.




This is the most challenging part, 150m(+-) nak sampai peak. Around 5.30 am. Kau bukan daki dah dekat sini. But rock climbing. Ya, panjat batu yang 90degree tegak dia. Nasib baik aku & Gong antara manusia awal so tak perlu bersusah payah tunggu giliran untuk panjat. Pancit-pancit pun kami antara perempuan ke-2 sampai peak okay power kan.







Transition 6.30am - 7am. Subuh dekat peak. Gelap, so no photo. Dan aku sempat bukak inner baju atas sebab-sebab tertentu dan berakhir dengan short sleeve tshirt. Disinilah titik mula aku takde mood nak ambik gambar sendiri sebab astaghfirullah sis aurat tu last aku pakai tshirt short sleeve sahaja without inner darjah 6 tahu sobs. But still, kena jugak bukak. Dahla tertinggal hoodies ni semua Pakcik Honda belagak punya pasal sebab dia lah aku kelam kabut tak bawak hoodies aku!!!!!! I literally keep blaming that pakcik whenever I forgot to bring something HAHA. Geram. SEJUK TAU TAK PAKAI SHORT SLEEVE SAHAJA PEPAGI BUTA.





Ok dah terang. Baring-baring, lupa diri sendiri adalah perempuan. Dan lupa ada sign board 'Please do not step on mossy carpet to keep the ecosystem.' Rumput lumut yang lembut tu ada banyak dekat peak ni. Port yang aku baring untuk letak kepala, rumput tu la. Patut la selesa semacam terus rasa berdosa.










Okay ni view dah nak turun around 8.30 am. Nampak tak awan tu macam karpet? Sorry la phone resolusi tak power. Officially aku takde gambar proper as usual sebab baju aku so annoying. Tapi view masa bertenggek nak turun, seriously the best of the best. Nak keluarkan phone takut jatuh, sebab memang gaung (gaung ke curam ke kalau barang jatuh terus bye bye). Tak berani. Kalau nak tengok, sila panjat Gunung Pulut sendiri ok. Aku still boleh imagine the exact view sebab CANTIK SANGAT LIKE CANTIK SANGAT CAN I DIE HERE.








Ok habis dah. Sampai bawah, meratapi tangan yang dah naik rashes & sunburn, meratapi peluh yang mebasahi diri. Singgah few places, shoot back to Kajang around 5.15pm. Arrived around 10.15pm. Set up pelamin dekat rumah besar yang sembang beli samping baju Melayu harga 4 ribu sampai kitorg sempat la judging people wakakaka. Keji.




Habis.







Side story: Masa on my way nak turun gunung, someone texted me asking my permission. This is like the second person. Mah loled hard like dont they know you??? I told that person I will reply once I touch down kaki gunung, but until now, I dont know how to respond. So. Awkward. Ok bye.